Jazeker β mits je het goed voorbereidt.
Mijn advies:
β
Regel vooraf met het hele team wie wat doet en op welk moment
β
Plan zoveel mogelijk vooruit (waar mogelijk)
β
Communiceer breed wat er gepland is, zodat iedereen geΓ―nformeerd is
β
Laat mensen bevestigen dat ze de instructies begrepen hebben, en
bespreek het nog eens samen als er onduidelijkheid is
β
Informeer klanten en leveranciers, en stel een duidelijke out-of-office in met
wie in jouw plaats bereikbaar is (en hoe)
En heel belangrijk:
β‘οΈDelegeer verantwoordelijkheden aan één collega, zodat beslissingen genomen kunnen worden bij afwezigheidπ.
Mijn eigen voorbereiding zag er zo uit:
- 3 weken capaciteit vooraf ingepland en afgestemd met alle transportpartners
- HR-planning geregeld en besproken met het team
- Acties en beslissingen gedelegeerd aan één centraal aanspreekpunt
- Out-of-office ingesteld (ja, ik kijk af en toe naar WhatsApp π)
- Instructiemail gestuurd met duidelijke verwachtingen & face-to-face besproken
Het resultaat?
π Slechts één telefoontje (voor een verificatie van een betaling)
π₯ Een roodgloeiende WhatsApp op 16/07 β #Tomorrowland
En verderβ¦
π΄ Rust
π¨βπ©βπ§βπ¦ 100% quality time met mijn gezin (inclusief de 2 honden πΆπΆ)
π Batterijen volledig opgeladen voor wat komen gaat β mooie projecten onderweg!
Dus mijn advies:
Bereid je goed voor, geef duidelijke instructies, zorg dat iedereen weet dat je even off bent ... en geniet ervan! π
Voor nu: back in business, en sprinten naar de volgende milestones! π
